„Biraj biciklu!“ od danas i u Solinu

Grad Solin se priključio gradovima i općinama koji su povezani sustavom javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split kroz projekt „Biraj biciklu!“.

U Solinu je riječ o nadogradnji postojećeg sustava budući da u Saloni i Vranjicu od prošle godine postoji po jedna postaja. Postavljeno je šest novih postaja s 12 električnih i 26 klasičnih bicikala. Osim terminala pored dvorane na Arapovcu gdje se jutros održalo predstavljanje novog sustava, postaje su još u Mravincima, Kučinama, kod zgrade gradske uprave, na izvoru rijeke Jadro i na Glorijetu.

Vedrana Franić, v.d. pročelnice Službe za razvoj grada Splita, osvrnula se na aktivnosti ovog popularnog projekta koji se razgranao širim splitskim područjem.

„Povezivanje osam gradova i općina Urbane aglomeracije Split (UAS) ovim sustavom zvučalo je ambiciozno prilikom prijave projekta, no nakon današnjeg dana preostaje nam još samo Split i zadovoljstvo mi je što smo nakon Podstrane, Klisa, Dicma, Trogira, Dugopolja i Kaštela danas na pretposljednjoj postaji projekta „Biraj biciklu!“. Ukupno se kroz projekt postavlja 41 novi terminal od čega šest u Solinu, s ukupno 242 električne i klasične bicikle. Izgrađene su i dvije biciklističke staze – jedna u Splitu i druga upravo prije par dana završena u Trogiru.“

Za daljnje povezivanje naših gradova i općina na području UAS nužna je i adekvatna biciklistička infrastruktura. Iz tog razloga radi se na studiji potencijala razvoja biciklističkih prometnica kako bi se definirale prostorne i sigurnosne mogućnosti izgradnje i označavanja biciklističkih staza, istaknula je Franić.

„Vjerujem da će se sam sustav, kao i biciklistička infrastruktura, razvijati i u budućnosti. Svi imamo isti cilj, a to je smanjenje ovisnosti o automobilima i uvođenje zdravijeg i održivijeg oblika urbane mobilnosti“, dodala je.

Dalibor Ninčević, gradonačelnik Solina, raduje se proširenju njihove biciklističke priče i poziva na još intenzivniju izgradnju prateće infrastrukture.

„Ovaj je projekt jako važan za Solin jer povezuje cijeli grad. Nije isto napraviti biciklističku infrastrukturu negdje u Slavoniji ili Zagorju te ovdje u Dalmaciji. Vjerujem da će ovi terminali motivirati sve nas u gradovima i općinama da intenzivnije krenemo u izgradnju biciklističkih staza. Evo, mogu najaviti da će se u Ulici Marka Marulića koja vodi prema izvoru Jadra, graditi nova prometnica koja će imati i biciklističku stazu. Bicikle su dobre jer promoviraju zdrav način života i veće su uštede. Najlakše je sjesti u auto i onda grintati koliko goriva potrošimo. Nadamo se naći još prostora i za nove terminale u Rupotini i Srednjoj strani.“ – rekao je gradonačelnik Ninčević.

Ante Gustin, direktor tvrtke „Sustav javnih bicikala“ (Nextbike) otkrio je podatak koji dovoljno govori koliko je projekt zaživio.

„Sustav u Kaštelima koji je pokrenut prije mjesec dana ima iznimne brojke, preko 1300 najmova i to izvan sezone i više od 90 posto korisnika čine lokalci. Nastavlja se pozitivan trend kao i u preostalim jedinicama lokalne samouprave koje su dio ovog projekta.“, rekao je Gustin. Dodao je i da Split ima oko 40.000 registriranih korisnika što je na broj stanovnika izniman rezultat te da u prosjeku jedan bicikl u manjim mjestima ima 2-3 najma dnevno, a u Splitu odradi 10-15 najmova.

No posao nije gotov. Ostaje još oko dva mjeseca intenzivnog rada na već spomenutoj studiji potencijala razvoja biciklističkih prometnica i završetak postavljanja novih terminala u Splitu, gdje je ujedno i najveći

broj postaja, pa je zato upravo grad pod Marjanom posljednji u kojemu se one otvaraju. Kad se podvuče crta, bit će implementirana 41 nova postaja s ukupno 242 bicikla u osam gradova i općina UAS.

Cijene su kao i do sada vrlo povoljne – pet kuna za pola sata korištenja klasičnog bicikla i deset kuna za pola sata električnog. Godišnja pretplata koja vrijedi za područje cijele Hrvatske, iznosi samo 200 kuna i njome je omogućeno neograničeno korištenje bicikala po pola sata.

Ukupna vrijednost projekta „Biraj biciklu!“ iznosi 13.609.435,83 kuna, a sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda s 10.893.396,68 kuna, u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“.

Fotografije: Jakov Teklić i Veljko Martinović

Scroll to Top