Stopama Solinskog kontrapunkta

U srijedu 15.lipnja, u prepunoj dvorani Javne ustanove u kulturi Zvonimir u Solinu, održana je prezentacija višegodišnjeg projekta Solinski kontrapunkt. Idejni začetnici projekta učiteljice su razredne nastave Anđela Vujević i Jelena Orošnjak iz OŠ don Lovre Katića, koje su uz podršku kolega predmetne nastave iz iste škole, tri godine pripremale i uvježbavale djecu za uspješnu finalizaciju projekta.

Cilj samog projekta bio je nizom aktivnosti istražiti kulturno povijesnu baštinu svoga grada, a kao sponu povijesti i modernog vremena stvoriti turistički prepoznatljivu dramsko – scensku igru koja će imati edukativnu ulogu svim naraštajima stanovnika grada Solina. Spoznaja kulturne baštine i iskaz poštovanja prema tradiciji i povijesti odskočna su daska za razvoj identiteta i izgradnju ponosa zbog pripadnosti nekom narodu.

Pojam kontrapunkt po svom bi značenju podrazumijevao nešto oprečno i suprotstavljeno, a opet vještim uzajamnim prožimanjem, dobilo bi se nešto vrlo kompaktno i uz manju nadopunu zaokruženo u povezanu, smislenu cjelinu. U ovom zanimljivom školskom projektu tijekom dramsko – scenske igre uočava se vješto  suprotstavljanje elemenata sadašnjosti sa elementima burne prošlosti našeg drevnog grada Salone.

Suvremenim plesnim koracima djeca su prikazala važne povijesne događaje. Tradicionalna glazba radnjom se prilagodila suvremenim koracima novog vremena. Izuzetno bogata koreografija povijesnih ličnosti fantastično je protkala modernu kostimografiju malih plesača. Rekviziti bogate prošlosti uhvatili su se u koštac sa suvremenim lutkarstvom. Još je tu i cijeli niz povijesnih elemenata prikazan kao oprečan odnos bogate povijesti i suvremene sadašnjosti. Tijekom pripreme projekta snimljen je i film koji prati tijek same priče te je prikazana virtualna izložba s temom povijesnih velikana stare Salone.

Sam projekt u pripremi je bio gotovo 3 godine. Što zbog zahtjevnosti, tim više zbog pandemije uzrokovane Covidom 19 te globalne krize koja je zahvatila cijeli svijet. Online nastava te brojne izolacije povremeno su potpuno blokirale planirane aktivnosti, ali upornost djece i entuzijazam njihovih učiteljica omogućile su da ovaj projekt doživi svoje veliko finale. Kroz satove razrednika, likovnu i glazbenu kulturu te plesnu i multimedijsku grupu, učiteljice su poput mađioničara pripremale djecu za teške uloge gladijatora, kralja Zvonimira, kraljice Jelene i brojne druge povijesne osobe našeg grada.

Igrifikacijom su kročile u moderno lutkarstvo pretvarajući svakodnevne predmete u povijesne rekvizite malih glumaca. Samostalno su stvarali kostimografiju, a scenografija od samo 6 stiropornih kocaka, modernim je plesnim koracima, mijenjala svoju formaciju od amfiteatra i katakombi do križa kao simbola svih kršćana te na posljetku prijestolja kralja Dmitra Zvonimira. Valja naglasiti kako su u predstavi sudjelovali svi učenici 4.a i 4.d razreda, a posebno veseli spoznaja da su važne uloge u predstavi dobili i vrhunski odradili učenici s poteškoćama. Veliku pomoć u realizaciji pružili su i roditelji učenika koji su uz bezuvjetnu podršku pomogli učiteljicama u kompletiranju kostima i nizu drugih aktivnosti koje su bile važne za uspješnu finalizaciju projekta.

Na kraju, uz čestitke na uspješnoj realizaciji, treba istaknuti kako je projekt u potpunosti ispunio svoj cilj. Istraživanje kulturne i povijesne baštine uistinu je jako važan čin u postupku spoznaje identiteta, a vrijednosne istine ovih spoznaja temelje se upravo na djeci kao najvažnijem stupu svakog društva. Djeca su svoju povijest upoznala i spoznala te su je jasno prenijela u svakodnevnicu modernog vremena. Svojom su dramsko – scenskom igrom vrlo uspješno poslala snažnu poruku svim generacijama uz želje da svi zajedno osnaže i ojačaju ponos vlastitim identitetom i bogatom kulturno povijesnom istinom grada Solina.

                                                                                                                                     Ivana Sedlar, učiteljica

Scroll to Top Skip to content