Završnom konferencijom za medije u atriju Grada Splita priveden je kraju projekt „Biraj biciklu!“. Tijekom nešto manje od dvije godine, projekt je obuhvatio osam jedinica lokalne samouprave u kojima je već do sada angažirao 47.000 registriranih korisnika.
Konkretno, na području grada Splita, ujedno i nositelja projekta, te ostalih partnera Trogira, Solina, Kaštela, Dugopolja, Dicma, Klisa i Podstrane postavljen je 41 novi terminal s ukupno 242 bicikla, od čega 116 klasičnih i 126 električnih. Projekt, čija ukupna vrijednost iznosi 13,6 milijuna kuna, sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda.
Nadalje, izgrađene su dvije biciklističke prometnice i pješačke staze u Splitu i Trogiru, a izrađena je i studija potencijala razvoja biciklističkih prometnica, što je temeljni dokument budućeg integriranog sustava biciklističkih prometnica na ovom području.
– Ovaj projekt ujedinjuje puno komponenti modernog društva te povezuje općine i gradove koji su dijelom Urbane aglomeracije. Vjerujem da ćemo kroz sljedeće projekte napraviti još više biciklističkih staza te izgraditi dovoljno parkirališta kako bi se oslobodili pješački i biciklistički koridori – rekao je ovom prigodom gradonačelnik Splita Ivica Puljak.
Koliko je projekt „Biraj biciklu!“ uhvatio maha u Splitu, najbolje su pokazale riječi Ante Gustina, u ime zajednice ponuditelja Hrvatskog Telekoma i Sustava javnih bicikli, odnosno Nextbikea:– Nextbike je prisutan u 350 gradova u svijetu i po broju najmova na dnevnoj bazi grad Split je u top 5 gradova na svijetu! To nas čini ponosnima jer infrastruktura još nije dovoljno razvijena. Imamo i rekordera koji je na istom biciklu prešao 86 kilometara, od Splita do Šibenika, a jedan se bicikl iznajmio čak 36 puta u istom danu.
Projekt „Biraj biciklu!“ zaživio je i u našem Solinu u kojemu se sustav javnih bicikala nadogradio te sada grad ima ukupno osam terminala – u Saloni, Vranjicu, pored dvorane na Arapovcu, u Mravincima, Kučinama, kod zgrade Gradske uprave, na izletištu Jadro i na Glorijetu. Marijana Žižić, pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, zaštitu okoliša i europske fondove koja je uz ostale predstavnike projektnih partnera nazočila današnjoj konferenciji, najavila je postavljanje dodatnih terminala koji će zasigurno dodatno „podebljati“ učinak od dosadašnjih 760 korisnika i 1500 najmova.
-Što više ljudi budu koristili bicikle, a manje automobile, to će biti više prostora za biciklističke staze. – rekla je pročelnica Žižić.
Početni su koraci napravljeni, temelji postavljeni, no posao tu ne završava. Dapače, tek počinje. Kako bi se dalje nastavila razvijati biciklistička infrastruktura, izrađena je ranije spomenuta studija potencijala razvoja biciklističkih prometnica. Izrađeni dokument temelji se na dokumentu „Plan održive urbane mobilnosti grada Splita do 2030. godine (SUMP)“ koji definira potencijale razvoja biciklističkog prometa kao dokument nadogradnje SUMP-a. Vedrana Franić, pročelnica Službe za razvoj grada Splita, otkrila je najvažnije zaključke te studije.
– Mi kao jedinice lokalne samouprave moramo oformiti tim koji će sagledati problematiku prostorno-planske dokumentacije u koju moramo uključiti i pojmove biciklističke infrastrukture poput multimodalnosti, e-mobilnosti i ostalih nužnih elemenata. U planu je i stvaranje intermodalnih čvorova. Jako je važno i da terminali budu blizu stanica javnog gradskog prijevoza, kao i smanjiti onečišćenje te popularizirati prijevoz s nultom emisijom.– istaknula je Franić.
Ukupna vrijednost projekta „Biraj biciklu!“ iznosi 13.609.435,83 kuna, a sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda s 10.893.396,68 kuna, u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“.
Fotografije: Grad Split i Grad Solin